آکادمی برنامه نویسان

لوگو
برای دوره بعدی خبرم کن . خبرم کن

توضیحات دوره

برنامه‌نویسی کامپیوتر (Computer Programming) به‌طور کلی به فرایند نوشتن و توسعه نرم‌افزار کامپیوتر گفته می‌شود. به بیان جزئی تر برنامه‌نویسی رایانه به معنای فرایند تبدیل فرمول حل یک مسئله یا الگوریتم محاسباتی، به یک برنامه قابل اجرا (نرم‌افزار) می‌باشد.

معنای برنامه‌نویسی رایانه در فرهنگ عامه می‌تواند به تمامی فرایند توسعه نرم‌افزار  (Software Development) اطلاق گردد که شامل فعالیت‌های مختلفی همچون بررسی، توسعه، درک، طراحی الگوریتم؛ پیاده‌سازی، تست، اشکال زدایی و نگهداری نرم‌افزار‌های کامپیوتری نیز می‌شود. همچنین برنامه‌نویس به شخصی اطلاق می‌گردد که عمل برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار را انجام می‌دهد.

سی شارپ (C#) یک زبان برنامه‌نویسی شیء گراست، که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده و ترکیبی از قابلیت‌های خوب ++C و JAVA است. اگر با این دو زبان آشنایی دارید، این شانس را دارید که زبان C# را راحت یاد بگیرید. این زبان به قدری راحت است که هم کسانی که قبلاً برنامه‌نویسی نکرده‌اند و هم دانش آموزان می‌توانند راحت آن را یاد بگیرند.

پیش نیازها

این دوره پیشنیاز ندارد .

مخاطبان این دوره

  • افرادی که قصد یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ را دارند و هیچ پیش زمینه ای از این زبان ندارند.
  • افرادی که نیاز به حرفه ای بودن در زبان برنامه نویسی سی شارپ دارند.
  • دوستداران برنامه نویسی شیء گرا با زبان سی شارپ.
  • افرادی که می خواهند با امکانات جدید زبان سی شارپ آشنا شوند.

سرفصل دوره

  • مقدمه
  • .NET Framework چیست؟
  • زبان های ‎.Net
  • معرفی انواع نسخه های C#
  • نخسه 1 الی 9 سی شارپ (این موضوع در آخر دوره مجدد مورد بحث قرار خواهد گرفت)
  • IDE چیست ؟
  • آشنایی با  Visual Studio
  • آشنایی با محیط  Visual Studio 2019
  • آشنایی با منوها
  • ایجاد یک Console Application
  • آشنایی با پنجره ها در IDE ویژوال استودیو
  • آشنایی با جعبه ابزار
  • آشنایی با ویرایشگر کد
  • مبانی زبان C#‎
  • حساسیت به حروف بزرگ و کوچک
  • نگارش توضیحات در C#‎
  • اتمام دستورات
  • بلوک ها
  • عملگرهای (اپراتورها)
  • عملگرهای مقدار دهی
  • عملگرهای ریاضی
  • عملگرهای منطقی
  • عملگرهای افزاینده و کاهنده
  • عملگرهای مقایسه
  • عملگرهای شرطی
  • ارجحیت عملگرها
  • معرفی شناسه ها و انواع داده ها درC# (Data Types)
  • استانداردهای نام گذاری شناسه (متغیرها)
  • قوانین نام گذاری
  • استاندارد camelCase
  • استاندارد PascalCase
  • انواع داده های ساده (Simple Data Type)
  • انواع داده های پیچیده یا ترکیبی (Complex Data Type)
  • معرفی متغیرهای شمارشی یا Enums
  • تعیین مقدار و مقداردهی اولیه
  • روش تبدیل داده ها به نوع object و برعکس (Boxing and UnBoxing)
  • Type Cast
  • Convert
  • Parse
  • String ها و کاراکترهای Escape
  • کار با رشته ها و متدهای آن
  • Empty, Length
  • ToUpper, ToLower
  • Trim, TrimEnd, TrimStart
  • StartsWith, Contains
  • Split, Substring , Remove, Replace
  • Format, Join
  • نوشتن در خروجی
  • خواندن از ورودی
  • خطا یابی (Debugging)
  • انواع خطا ها
  • آشنایی با Break Point
  • روش پیدا کردن خطاهای زمان اجرا
  • ایجاد خطای دستی
  • به دام انداختن خطاهای زمان اجرا با استفاده از دستور try/catch/finally
  • معرفی انواع دستورات شرطی و حلقه ها
  • آشنایی با تصمیم گیری در برنامه
  • استفاده از دستور If
  • استفاده از دستور Else If
  • استفاده از دستورات If تودرتو
  • استفاده از دستور شرطی Switch
  • استفاده از دستور Default
  • آشنایی با حلقه ها
  • استفاده از حلقه For
  • نحوه شمارش معکوس در حلقه
  • استفاده از حلقه های Foreach
  • استفاده از حلقه While
  • حلقه Do و While
  • آشنایی با حلقه های تودرتو
  • نحوه خروج از حلقه Break
  • حلقه های بی نهایت
  • مفاهیم اولیه کلاس نویسی
  • برنامه نویسی شیء گرا (Object Oriented)
  • برنامه نویسی شیء گرا چیست؟
  • یک Object چیست؟
  • هر چیزی یک Object است
  • چرخه حیات یک Object
  • اعضای Static و Instance
  • تکنیک های OOP
  • Interface ها
  • ارث بری (Inheritance)
  • پلی مورفیسم
  • رابطه بین Object ها
  • تعریف اعضا برای کلاس ها
  • تعریف اعضا
  • تعریف فیلدها
  • تعریف متدها
  • تعریف Property ها
  • Property های Automatic
  • مطالب تکمیلی درباره اعضای کلاس ها
  • مخفی کردن متدهای کلاس پدر
  • پیاده سازی Interface
  • پیاده سازی Interface در کلاس ها
  • تعریف کلاس های Partial
  • تعریف متدهای Partial
  • برنامه نمونه
  • نوشتن Class Library
  • یک نمونه برنامه استفاده کننده از Class Library
  • برنامه نویسی شی گرا(Object-Oriented Programming)
  • برنامه نویسی Object Oriented با سی شارپ
  • آشنایی با کپسوله سازی (Encapsulation)
  • آشنایی با مفهوم کلاس
  • مقداردهی اولیه Object ها با استفاده از کلمه کلیدی new
  • آشنایی با Constructor ها
  • تعریف Default Constructor
  • تعریف Constructor های Custom
  • نقش کلمه کلیدی this
  • فراخوانی زنجیره های Constructor ها با استفاده از this
  • بررسی روند گردش کار Constructor ها
  • بررسی مجدد پارامترهای Optional
  • بررسی کلمه کلیدی Static
  • تعریف کردن فیلدهای static
  • تعریف کردن متدهای static
  • تعریف کردن Constructor های static
  • تعریف کردن کلاس های static
  • بررسی مفاهیم Object Oriented
  • نقش Encapsulation
  • نقش Inheritance
  • نقش Polymorphism
  • Access Modifier ها در سی شارپ
  • Access Modifier های پیش فرض
  • Access Modifier ها و نوع های تو در تو
  • استفاده از Property ها در تعریف کلاس
  • Property های Read-Only و Write-Only
  • بازبینی کلمه کلیدی static: تعریف Property های Static
  • آشنایی با Automatic Property ها
  • تعامل با Property های Automatic
  • Property های Automatic و مقدار پیش فرض
  • مقداردهی اولیه Property های Automatic
  • آشنایی با نحوه مقداردهی اولیه Object ها
  • فرخوانی Custom Constructor با استفاده از کلمه کلیدی new
  • مقداردهی اولیه داده ها
  • کار کردن با فیلدهای Constant
  • فیلدهای فقط خواندنی Static
  • آشنایی با کلاس های Partial
  • کاربرد کلاس های Partial
  • آشنایی با ارث بری (Inheritance) و پلی مورفسیم (Polymorphism)
  • عملکرد پایه ای ارث بری
  • مشخص کردن یک کلاس Parent برای یک کلاس موجود
  • بررسی ارث برای چندگانه
  • بررسی دومین اصل شیء گرایی: ارث بری:
  • بررسی ایجاد کلاس Parent با استفاده از کلمه کلیدی base
  • محرمانه نگه داشتن بعضی چیزها در کلاس ها با استفاده از کلمه کلیدی Protected
  • بررسی تعاریف تو در تو
  • بررسن سومین اصل شیء گرایی: پشتیبانی پلی مورفیسم در سی شارپ
  • کلمه های کلیدی virtual و override
  • override کردن اعضای virtual در محیط ویژوال استودیو
  • مسدود کردن اعضای Virtual
  • بررسی کلاس های Abstract
  • بررسی Interface های پلی مورفیک
  • بررسی نحوه Cast کردن کلاس های پایه / ارث برده شده
  • کلمه کلیدی Is
  • بررسی کلاس اصلی دات نت: System.Object
  • Override کردن متد ToString
  • بررسی کلاس دستکاری شده Person
  • کار کردن با Interface ها
  • مقایسه Interface با کلاس Abstract
  • پیاده سازی یک Interface
  • فرخوانی اعضای یک Interface در سطح Object
  • استفاده از Interface به عنوان پارامتر
  • استفاده از Interface به عنوان نوع بازگشتی
  • آرایه Interface ها
  • پیاده سازی Interface با استفاده از ویژوال استودیو
  • پیاده سازی Interface به صورت علنی
  • طراحی سلسله مراتبی Interface
  • Collection ها و Generic ها
  • دلایل استفاده از کلاس های Collection
  • آشنایی با System.Collections
  • مشکلات Collection های غیر Generic
  • مشکلات در Performance
  • مشکلات Type Safety
  • اولین نگاه به Collection های Generic
  • نقش پارامترهای Generic
  • استفاده از کلاس های Generic به عنوان پارامتر
  • استفاده از کلاس های Generic به عنوان اعضای کلاس ها
  • استفاده از کلاس های Generic به عنوان  Interface
  • آشنایی با System.Collection.Generic
  • آشنایی با نحوه مقداردهی اولیه Collection ها
  • کار کردن با کلاس List<T>‎
  • کار کردن با کلاس Stack<T>‎
  • کار کردن با کلاس Queue<T>‎
  • کار کردن با کلاس Dictionary<TKey,TValue>‎
  • کار کردن با متدهای Generic سفارشی
  • ایجاد کلاس و نوع های Generic سفارشی
  • مقید کردن پارامترها
  • مثال هایی از کاربرد کلمه کلیدی where
  • عدم وجود قیدهای اپراتور
  • آشنایی با Extension Method ها
  • تعریف Extension Method ها
  • فرخوانی Extension Method ها
  • کاربرد IntelliSense برای Extension Method ها
  • Extend کردن نوع هایی که از Interface خاصی مشتق هستند
  • آشنایی با Anonymous Type ها
  • تعریف یک Anonymous Type
  • بررسی ساختار درونی Anonymous Type ها
  • Linq
  • آشنایی با ساختارهای برنامه نویسی ویژه LINQ
  • عبارت های Lambda
  • Extension Method ها
  • Anonymous Type ها
  • آشنایی با نقش LINQ
  • آشنایی با اسمبلی های LINQ
  • استفاده از LINQ برای Query گرفتن از آرایه های عادی
  • اگر LINQ وجود نداشت باید چه می کردیم؟
  • LINQ و عبارت های Lambda
  • Linq و Extension Method ها
  • استفاده از LINQ بر روی Collection ها
  • شکل دستوری ساده انتخاب
  • واکشی داده های زیرمجموعه
  • ایجاد خروجی در قالب نوع داده جدید
  • به دست آوردن تعداد با استفاده از Enumerable ها
  • معکوس کردن نتایج جستجو
  • عبارت های مرتب سازی
  • حذف موارد تکراری
  • دستورات Linq
  • Any
  • Contains
  • Count
  • First, FirstOrDefault
  • Single, SingleOrDefault
  • Last, LastOrDefault
  • OrderBy
  • OrderByDescending
  • Select
  • Skip
  • Take
  • Where
  • Sum
  • برقرای Join در Linq
  • کار با فایل ها در فضای نام System.IO
  • آشنایی با فضای نام System.IO
  • Streams چیست ؟
  • کاربا فایل ها و پوشه ها
  • خواند و نوشتن (Read and Write)
  • پیاده سازه و حل تمرین برای هر کدام از تعاریف
  • بررسی دلایل اغلب برنامه های ناموفق
  • جمع بندی کلی درباره موضوع
  • آشنایی با بانک های اطلاعاتی
  • ایجاد بانک اطلاعاتی و ساختار مورد نیاز
  • ایجاد جداول
  • تعریف کردن روابط جداول
  • پشتیبان گیری از اطلاعات و جداول طراحی شده
  • Backup & Restore
  • Generate Scripts
  • آشنایی و کار با Entity Framework و EF Core
  • مفاهیم اصلی در Entity Framework
  • Data Provider چیست ؟
  • آشنایی با Entity Framework 6  و EF Core
  • شروع کار با Entity Framework
  • ساخت بانک اطلاعاتی در Sql
  • ساخت جداول مربوطه
  • برقراری رابطه بین جداول
  • ساخت Model Entity
  • مدیریت داده ها در بانک اطلاعاتی با استفاده از EF
  • خواندن اطلاعات از جداول
  • ثبت اطلاعات در جداول
  • بروز رسانی اطلاعات
  • حذف اطلاعات
  • مبانی Windows Forms
  • تنظیمات فرم (Form Properties)
  • کنترل های استاندارد
  • Resource ها
  • کار با بانک های اطلاعاتی در Winforms
  • آشنایی با Data Binding
  • انجام پروژه عملی
  • طراحی دیتابیس پروژه
  • ایجاد پروژه در ویژوال استودیو
  • افزودن فرم اصلی برنامه
  • ایجاد منوی اصلی برنامه
  • افزودن فرم های فرعی
  • افزودن اتصال های لازم به منابع داده
  • افزودن اطلاعات جدید
  • ویرایش اطلاعات
  • حذف اطلاعات
  • نمایش اطلاعات در جدول
  • امکان جستجو و فیلتر کردن اطلاعات

اهداف این آموزش

  • مقدمه درباره .NET Framework و زبان های .Net
  • آشنایی با  Visual Studio 2019
  • مبانی زبان C#‎
  • عملگرهای (اپراتورها)
  • معرفی شناسه ها و انواع داده ها درC# (Data Types)
  • خطا یابی (Debugging)
  • معرفی انواع دستورات شرطی و حلقه ها
  • مفاهیم اولیه کلاس نویسی
    • برنامه نویسی شیء گرا (Object Oriented)
    • تعریف اعضا برای کلاس ها
  • برنامه نویسی شی گرا(Object-Oriented Programming)
    • برنامه نویسی Object Oriented با سی شارپ
    • آشنایی با ارث بری (Inheritance) و پلی مورفسیم (Polymorphism)
    • کار کردن با Interface ها
    • Collection ها و Generic ها
  • آشنایی با بانک اطلاعاتی SQL Server
  • کار با Linq و Lambda Expressions
  • آشنایی و کار با Entity Framework
  • مبانی Windows Forms
  • انجام پروژه عملی

مشاور پروژه های برنامه نویسی و بازاریابی الکترونیکی

آیا نیاز به یک مشاور حرفه ای و مجرب در پروژه های برنامه نویسی و یا پروژه های بازاریابی الکترونیکی خود دارید ؟

مهندس ایمان مدائنی مدرس بین المللی و رسمی مایکروسافت، مدیر و موسس انجمن برنامه نویسان و آموزشگاه برنامه نویسان ، دارای مدارک رسمی Microsoft Certified Trainer - MCT و MCSD و MCP و MCSE و MCSA از مایکروسافت، مشاور چندین سازمان و ارگان دولتی و شرکت های خصوصی، می تواند در این مسیر شما را همراهی نماید.

آخرین مقالات

مشاهده همه