آکادمی برنامه نویسان

لوگو
برای دوره بعدی خبرم کن . خبرم کن

توضیحات دوره

از سال 1989 که گیدو ون راسوم شروع به تولید مفسر زبان برنامه نویسی پایتون کرد تا امروز هر روزه اقبال این زبان برنامه نویسی افزوده شده است. اصل اساسی که در زبان برنامه نویسی پایتون بر همه ی موارد ارجحیت داده شده است اصل سادگی این زبان برنامه نویسی بوده است. پایبندی به این اصل (بر خلاف برخی از زبانهای برنامه نویسی که توسعه دهندگان زبان به اصول اولیه و دلیل وجودی آن زبانها توجه نمیکنند) باعث شد تا افرادی که آشنایی کمی با زبانهای برنامه نویسی دارند نیز براحتی بتوانند آنرا درک کرده و از آن استفاده کنند. سادگی زبان پایتون در کنار متن باز بودن این زبان، باعث شد تا افرادی که در سایر رشته ها فعالیت میکنند در ارتباط با این زبان آنرا وارد رشته و حیطه کاری خود کنند. این امر باعث شد که امروزه سیر گسترده ای از کتابخانه های تهیه شده در زبان پایتون وجود داشته باشد که در علوم مختلف کاربردهای گوناگون دارند. گسترش قدرت پایتون بر پایه اصل سادگی تا حدی پیش رفت که امروزه برنامه نویسی پایتون از آموزش در دبستان تا استفاده از آن در گوگل و فیس بوک کاربردهای متنوعی دارد. از این رو یادگیری این زبان قدرتمند به همگان توصیه میشود.


 
 

پیش نیازها

آشنایی با مبانی کامپیوتر

مخاطبان این دوره

مخاطبان این دوره تمامی افرادی هستند که در هر رشته ای علاقمند هستند تا با یک زبان برنامه نویسی ساده و کاربردی آشنا شوند.
افرادی که علاقه مند به یادگیری یک زبان قدرتمند هستند

سرفصل دوره

سرفصل های پایتون

مقدمه
بررسی پیشینه پایتون
بررسی انواع زبان ها از نظر ساختار اجرایی آنها در سیستم
بررسی مفسری بودن زبان پایتون
نصب و راه اندازی مفسر پایتون
نرم افزارهای مفید و لازم برای کدنویسی
شروع کار با پایتون
تفاوت زبان هایDynamic Type  و Static Type
بررسی متغیر و روش استفاده از آن
اصول نام گذاری متغیرها
بررسی انواع داده های عددی
عملگرهای ریاضی در پایتون
داده های متنی در پایتون
امکانات داده های متنی
بررسی داده های Boolean و امکانات آن
دریافت اطلاعات از کاربر و استفاده از آن
پیاده سازی یک مثال جهت جمع بندی
مهفوم Truthiness  و Falseness
گزاره های شرطی در پایتون
مثال های کاربردی برای گزاره های شرطی
بررسی روش های ایجاد Boolean
مقایسه ی متغیرها جهت ایجاد Boolean
بررسی عملگرهای مقایسه ای
عملگرهای منطقی در پایتون ( and , or , not )
پروژه عملی با استفاده از مفاهیم تدریس شده
بررسی تکرار در برنامه نویسی
مفهوم تکرار در عملیات کدنویسی
بررسی حلقه ها جهت پیاده سازی تکرار در پایتون
نکات تکمیلی مفاهیم حلقه ها
بررسی حلقه ی For و موارد استفاده آن
دستور Range در پایتون و موارد استفاده آن
بررسی حلقه ی While و موارد استفاده آن
پیاده سازی پروژه عملی
بررسی لیست ها در پایتون
دسترسی به آیتم های موجود در لیست ها
بررسی دستورات append و extend و insert جهت ایجاد آیتم جدید در لیست ها
بررسی دستورات remove و clear و ... جهت حذف آیتم از لیست
بدست آوردن تعداد آیتم های موجود در لیست
مرتب سازی دیتا های موجود در لیست
بررسی مفهوم index در لیست ها
مرتب سازی معکوس در لیست ها
قطعه قطعه کردن لیست با دستور slicing
بررسی مفهوم List Comprehension در پایتون و روش های پیاده سازی آن
لیست های تودرتو و شبیه سازی ماتریس ها
بررسی Dictionary در پایتون
روش های ایجاد یک Dictionary
روش دسترسی به اعضای یک Dictionary
دستیابی به کلیدهای Dictionary
دستیابی به مقادیر Dictionary
روش های افزودن و حذف دیتا به یک Dictionary
بررسی Dictionary Comprehension در پایتون و روش های استفاده از آن
بررسی نوع Tuple و دستورات مربوط به آن
بررسی مجموعه ها ( set ) در پایتون
مفهوم تابع و فانکشن
ایجاد اولین function
دسته بندی function ها بر اساس ورودی و خروجی
بررسی parameters در function ها
بررسی arguments در function ها
دستور return در function ها
تفاوت بین argument و parameters در function ها
بررسی default value در function
استفاده از ابزاهای کلیدی *args و **kwargs
بررسی دستورات lambda و ماهیت اصلی آن
دستور map از مجموعه دستورات lambda
دستورات all و any و filter از مجموعه دستورات lambda
استفاده از lambda در دستورات min و max و sorted و reversed
بررسی دستورات کلیدی sum, abs, len  و round در پایتون
پروژه عملی برای هر دستور
مفهوم Error و روش های مدیریت آن ها
بررسی دستور try , except
ایجاد ارورهای شخصی سازی شده
بررسی ماژولاریتی  ( Modules ) در پایتون
دسته بندی ماژول های مختلف بنا به ساختار ایجاد آنها
بررسی ماژول های داخلی ( internal modules )
بررسی ماژول های خارجی ( external modules )
ایجاد یک ماژول دلخواه (  custom modules )
استفاده از نرم افزار پیشرفته ی PyCharm به عنوان محیط توسعه
توضیح در مورد نرم افزار و بخش های مختلف آن
بررسی Virtual Environment جهت ایجاد یک محیط امن جهت توسعه
بررسی مفهوم شی گرایی یا OOP
بررسی مفهوم تئوری Encapsulation و Abstraction
بررسی مفهوم class و object
بررسی initiator در class
بررسی property ها و method ها در class
مفهوم name mangling و under score naming
بررسی instance و نمونه سازی
بررسی instance attribute و class attribute
بررسی class method
مفهوم repr در class
بررسی مفهوم inheritance ( وراثت ) در OOP
پیاده سازی ساختار وراثت
بررسی Getter و Setter در class
دسترسی به کلاس والد در وراثت
بررسی ارث بری چندگانه و مفهوم MRO یا Method Resolution Order
پیاده سازی پروژه عملی
بررسی مفهوم Polymorphism یا چندریختی در پایتون
پروژه عملی
بررسی ماهیت Iterator و Iterable در پایتون
متدهای next و iter در iterable ها
بررسی مفهوم generator ها در پایتون
ایجاد یک generator جدید
مفهوم yield در پایتون
بررسی generator expression
بررسی ماهیت decorator ها
ایجاد یک decorator شخصی سازی شده
بررسی decorator factory
ایجاد یک decorator factory شخصی سازی شده

اهداف این آموزش

آموزش زبان برنامه نویسی به برنامه نویسان مبتدی تا یادگرفتن اصول زبانهای برنامه نویسی
آموزش قواعد زبان برنامه نویسی پایتون

مشاور پروژه های برنامه نویسی و بازاریابی الکترونیکی

آیا نیاز به یک مشاور حرفه ای و مجرب در پروژه های برنامه نویسی و یا پروژه های بازاریابی الکترونیکی خود دارید ؟

مهندس ایمان مدائنی مدرس بین المللی و رسمی مایکروسافت، مدیر و موسس انجمن برنامه نویسان و آموزشگاه برنامه نویسان ، دارای مدارک رسمی Microsoft Certified Trainer - MCT و MCSD و MCP و MCSE و MCSA از مایکروسافت، مشاور چندین سازمان و ارگان دولتی و شرکت های خصوصی، می تواند در این مسیر شما را همراهی نماید.

آخرین مقالات

مشاهده همه