آکادمی برنامه نویسان

لوگو

توضیحات دوره

از سال 1989 که گیدو ون راسوم شروع به تولید مفسر زبان برنامه نویسی پایتون کرد تا امروز هر روزه اقبال این زبان برنامه نویسی افزوده شده است. اصل اساسی که در زبان برنامه نویسی پایتون بر همه ی موارد ارجحیت داده شده است اصل سادگی این زبان برنامه نویسی بوده است. پایبندی به این اصل (بر خلاف برخی از زبانهای برنامه نویسی که توسعه دهندگان زبان به اصول اولیه و دلیل وجودی آن زبانها توجه نمیکنند) باعث شد تا افرادی که آشنایی کمی با زبانهای برنامه نویسی دارند نیز براحتی بتوانند آنرا درک کرده و از آن استفاده کنند. سادگی زبان پایتون در کنار متن باز بودن این زبان، باعث شد تا افرادی که در سایر رشته ها فعالیت میکنند در ارتباط با این زبان آنرا وارد رشته و حیطه کاری خود کنند. این امر باعث شد که امروزه سیر گسترده ای از کتابخانه های تهیه شده در زبان پایتون وجود داشته باشد که در علوم مختلف کاربردهای گوناگون دارند. گسترش قدرت پایتون بر پایه اصل سادگی تا حدی پیش رفت که امروزه برنامه نویسی پایتون از آموزش در دبستان تا استفاده از آن در گوگل و فیس بوک کاربردهای متنوعی دارد. از این رو یادگیری این زبان قدرتمند به همگان توصیه میشود.

پیش نیازها

آشنایی با کامپیوتر

مخاطبان این دوره

  • مخاطبان این دوره تمامی افرادی هستند که در هر رشته ای علاقمند هستند تا با یک زبان برنامه نویسی ساده و کاربردی آشنا شوند.
  • افرادی که علاقه مند به یادگیری یک زبان قدرتمند هستند

سرفصل دوره

  • معرفی دوره پایتون
  • نصب و راه اندازی زبان Python
  • نصب و راه اندازی نرم افزار VS Code
  • بررسی انواع داده ها ( داده های عددی )
  • بررسی باقی عملگرهای اعداد
  • برسی ماهیت متغیرها و اصول نام گذاری آنها
  • بررسی کلی انواع متغیرها و مبحث DynamicalyTyped بودن Python
  • بررسی نوع داده ای String در Python
  • بررسی تبدیل انواع داده ها به یکدیگر
  • دریافت اطلاعات از کاربر و پیاده سازی یک مثال
  • بررسی گزاره های شرطی ( condition ) در زبان Python
  • برسی Truthiness و Falsiness در زبان Python
  • بررسی Comparison Operators در زبان Python
  • بررسی عملگرهای منطقی در Python
  • پیاده سازی یک پروژه عملی با استفاده از مفاهیم فعلی
  • بررسی حلقه ها در زبان Python ( حلقه ی For )
  • بررسی کلاس Range و نحوه استفاده از آن در زبان Python
  • بررسی حلقه ی While در زبان Python
  • پروژه عملی ( بهبود پروژه بازی )
  • بررسی لیست ها در Python
  • بررسی Comprehension List و ساختار کلی آن در زبان Python
  • بررسی Nested Lists ( لیست های تو در تو ) و ساختار کلی آن در زبان Python
  • برسی Dictionary ها در زبان پایتون
  • پیاده سازی پروژه عملی و نکات تکمیلی Dictionary ها
  • برسی Dictionary Comprehension در زبان Python
  • برسی Tuple ها در زبان Python
  • برسی Set ها در زبان Python
  • برسی Function در زبان Python
  • برسی مقدماتی Lambda در زبان Python
  • برسی Map و استفاده از Lambda در آن
  • برسی Filter ، All و Any در زبان Python
  • برسی Sorted , Min , Max , Reversed در زبان Python
  • برسی Len , Abs , Sum و Round در زبان Python
  • برسی Zip در زبان Python
  • برسی Error Handling در زبان Python
  • ایجاد Error های شخصی در زبان Python
  • مقابله با Error ها ( Error Handling )به وسیله ی بلاک Try , Except
  • برسی PDB یا Python Debugger
  • برسی Module ها در زبان پایتون
  • شروع بخش متوسط و مقدمه مبحث شی گرایی
  • برسی مفاهیم Encapsulation و Abstraction
  • نصب و راه اندازی نرم افزار PyCharm
  • برسی اولیه ی نرم افزار PyCharm
  • برسی واژه ی Class و Object در مفهوم شئ گرایی
  • بررسی Name Mangling و Under Score در نام گذاری ها
  • بررسی Instance Methods & Attributes
  • بررسی Class Attributes در پایتون
  • بررسی Class Methods در پایتون
  • بررسی repr در پایتون
  • مقدمه ای بر مفهوم Inheritance ( وراثت ) در شئ گرایی
  • پیاده سازی وراثت در پایتون
  • برسی Getter و Setter و Properties در زبان پایتون
  • برسی Super در وراثت
  • برسی وراثت چندگانه و مفهوم MRO در زبان پایتون
  • برسی مفهوم Polymorphism در زبان پایتون
  • برسی متدهای len , add , mul , ... در پایتون
  • بررسی Iterator و Iterable و تفاوت انها
  • بررسی متدهای iter و next و ایجاد Custom For
  • پیاده سازی یک Custom Iterator
  • بررسی کاملتر مبحث Iterator ها در پایتون
  • بررسی Generator ها در پایتون
  • بررسی Generator Expression ها در پایتون
  • بررسی انواع مختلف استفاده از function ها ور پایتون
  • بررسی Decorator ها در زبان پایتون
  • بررسی Decorator Factory ( decorator with data ) در زبان پایتون
  • مثال کاربردی از Decorator ها در پایتون و فریم ورک DJango
  • کار با فایل ها در زبان پایتون
  • بررسی کامل API و نحوه ی کار با آن

 

بررسی فریم ورک جنگو :

 

  • بررسی اولیه ی مفهوم فریم ورک و ساختار جنگو
  • نصب و راه اندازی جنگو
  • ایجاد اولین پروژه و بررسی فایل های اصلی
  • بررسی DNS و localhost و اجرا گرفتن از پروژه
  • بررسی ماژول های django
  • برررسی سیستم آدرس دهی ( Urls ) و منطق نمایشی ( Views )
  • بررسی مفهوم درخواست GET و POST و بررسی خطای 404
  • ایجاد آدرس های dynamic
  • بررسی نوع پارامتر ارسالی به url
  • بررسی نام گذاری های Url
  • نمایش لیست اطلاعات در صفحه با HttpResponse
  • بررسی مباحث پایه ای Template
  • بررسی دستور render
  • بررسی اولیه ی Template Filter ها در Django
  • بررسی Template Tags
  • بررسی url در template
  • بررسی if template tag در django
  • بررسی Extends در template ها و پیاده سازی Layout
  • بررسی include tag در django
  • بررسی صفحه ی NotFound ( 404 )
  • استفاده از فایل های static ( فایل های Css , js و ... ) در پروژه
  • تنظیمات فایل های static در حالت globla
  • استایل نویسی برای پروژه
  • بررسی نرم افزار PyCharm و ایجاد پروژه جدید
  • تنظیم آدرس ها و View ها
  • ایجاد صفحه ی اصلی پروژه
  • لود تصویر در پروژه و استایل نویسی صفحه ی اصلی
  • کار با دیتابیس
  • درک مفاهیم مربوط به queryset ها
  • کار با تصاویر
  • مدیریت کاربران
  • ساختار ادمین سایت
  • پابلیش پروژه روی سرور
  • کار با نرم افزار pycharm
  • و ...

اهداف این آموزش

  • آموزش زبان برنامه نویسی به برنامه نویسان مبتدی تا یادگرفتن اصول زبانهای برنامه نویسی
  • آموزش قواعد زبان برنامه نویسی پایتون