آکادمی برنامه نویسان

لوگو

توضیحات دوره

 

سی شارپ (#C) یک زبان برنامه‌نویسی شیء گراست، که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده و ترکیبی از قابلیت‌های خوب ++C و JAVA است. اگر با این دو زبان آشنایی دارید، این شانس را دارید که زبان #C را راحت یاد بگیرید. این زبان به قدری راحت است که هم کسانی که قبلاً برنامه‌نویسی نکرده‌اند و هم دانش آموزان می‌توانند راحت آن را یاد بگیرند

پیش نیازها

این دوره پیشنیاز ندارد .

مخاطبان این دوره

      تمام افرادی که به دنیای جذاب برنامه نویسی علاقه دارند .

سرفصل دوره

 فصل اول شامل موارد زیر می باشد :

(لازم به ذکر است در فصل اول ، پروژه های کوچک در قالب تمرین ایجاد میشوند)

  •   معرفی دوره ، نصب ویژوال استدیو، توضیح اجمالی از محیط ویژوال استدیو ، توضیحات اولیه از برنامه نویسی شی گرایی و قواعد دستوری #c
  • معرفی انواع داده ها

                    (معرفی انواع داده ها در #c  و تفاوت آنها بایکدیگر و موارد استفاده از آنها)

  • آشنایی با متغیر ها

                    (بررسی چگونگی تعریف متغیر ها و مقدار دهی آنها و انواع متغیر ها (ثابت ها)) 

  • بررسی عملگر ها در سی شارپ

                    (بررسی عملگر ها و چگونگی بکار گیری آنها و مروری بر تقدم و تاخر  در فرمول نویسی)

  • دستور های شرطی و انواع حلقه ها

                   (بررسی انواع دستور های شرطی و تفاوت آنها با یکدیگر و همچنین بررسی کامل انواع حلقه ها و تفاوت آنها و همچنین موارد استفاده از هر یک از آنها)

  • مدیریت خطا

                    (بررسی مدیریت خطا و کنترول آن در روند اجرای پروژه)

  • آرایه ها

                    (بررسی آرایه ها و مقدار دهی و واکشی مقادیر و استفاده از آن در Foreach  و همچنین توضیحات اولیه از List )

  • فضای نام

                   (بررسی فضای نام و مقدمه ای بر دسترسی و فراخوانی اعضای یک کلاس در بدنه اصلی پروژه)

  • کپسوله سازی و  سطوح دسترسی

                  (بررسی کامل و جامع سطوح دسترسی)

  • بررسی متد ها

                 (چگونگی استفاده از متد ها و انواع آن ، کار با متد ها در تمرینات این بخش)

  • Extension  متدها

                 (بررسی و نحوه ایجاد و بکارگیری و بررسی تفاوت آن با متد ها)

  • بررسی برنامه نویسی شی گرایی

                 (بررسی مفهوم شی گرایی با استفاده از مثال هایی از محیط پیرامون و ارتباط آن با #c)

  • کلاس ها و اشیا

                (بررسی چگونگی ایجاد و استفاده از کلاس ها، سازنده ها  ، اشیا مختلف و همچنین اعمال دسترسی های گوناگون)

  • وراثت

               (بررسی مفهوم وراثت)

  • بررسی override و abstract
  • برسی properties در کلاس ها
  • برسی interface ها
  • ورود به windows form application

 (آشنایی با محیط و مقدمه ای از استفاده از این نوع اپلیکیشن ها ، بررسی امکاناتی که در این محیط در اختیار داریم ، کار با انواع مختلف Tools ها و بررسی Event  ها ، چگونگی حرکت در فرم ها و...)

 

 فصل دوم شامل موارد زیر می باشد:

 در فصل دوم ، پروژه  اصلی دوره در محیط ویندوز ایجاد میشود و تا پایان دوره تکمیل میگردد.

  • معرفی بانک های اطلاعاتی ، توضیحات مورد نیاز نصب sql server

                (بررسی کلی مفهوم بانک اطلاعاتی و ماهیت آن ها)

  • کار با دیتابیس و موارد مربوط به آن

              (بررسی دیتابیس و قسمت های مختلف آن ، نحوه ایجاد و کار با دیتابیس ، ایجاد و مدیریت دیتابیس های مختلف ، کار با Table ها ، بررسی مقدماتی کوئری ها

                 و دستورات ، مقدمه ای بر  Function ها  و انواع آن ، مقدمه ای بر Pros  و موارد استفاده از آن )

  • بررسی Linq
  • بررسی Lambda Expression
  • بررسی Entity FrameWorke
  • اتصال برنامه به دیتابیس
  • بررسی لایه ها
  • آموزش Unit Of Work
  • Generic Repository
  • کار با ابزار های گزارش گیری

 

  پروژه مدیریت رستوران :

  این پروژه با توجه به آموخته ها در طول دوره در محیط ویندوز ایجاد میشود و شامل موارد زیر می باشد:

 

       1.تعریف موادغذایی و قیمت هر یک

       2.پیاده سازی بخش صدور فاکتور فروش

      3.حسابداری ابتدایی

     4.پروفایل

    5.پیاده سازی فرم ورود و خروج

اهداف این آموزش

هدف از این دوره آموزش #c   از صفر تا صد می باشد.