آکادمی برنامه نویسان

لوگو

توضیحات دوره

برنامه نویسی asp

پیش نیازها

آشنایی با زبان سی شارپ

مخاطبان این دوره

علاقه مندان به برنامه نویسی موبایل

سرفصل دوره

  1. آناتومی یک برنامه Android
    • Android
    • Linux
    • کتابخانه های بومی
    • ماشین اجرای Android
    • Android Application Studio
    • بسته های APK
    • AndroidManifest
    • بررسی نسخه های Android
    • چرخه حیات برنامه های Android
    • Activity ها
    • چرخه حیات یک Activity
    • انواع وضعیت Activity ها
    • رویداد های Activity ها
    • سرویس ها
    • Content Provider ها
    • Broadcast ها
    • View و ViewGroup ها
    • روش های ایجاد View
    • UI widget ها
    • Adapter ها
    • روش های طراحی واسط کاربر
    • Intent ها
    • منابع
    • R.Java
  2. Xamarin
    • چرا Xamarin ؟
    • نقاط قوت و ضعف Xamarin
    • Mono چیست ؟
    • Mono و Dalvik
    • JNI
    • Peer Object ها
    • خروجی Xamarin
    • API Android
  3. نصب و پیکر بندی Xamarin و ابزارهای مورد نیاز
    • نصب Visual Studio
    • نصب و پیکر بندی JDK
    • نصب و پیکر بندی JRE
    • نصب #GTK
    • نصب Xamarin Studio
    • نصب و پیکر بندی Mono For Android
    • نصب و پیکر بندی SDK
    • نصب SDK ها با ورژه های مورد نیاز
    • نصب Emulator
    • معرفی SDK و JDK به Visual Studio و Xamarin Studio
    • لغو محدودیت زمانی استفاده از Xamarin
  4. Emulator
    • نصب Emulator
    • ساخت Emulator
    • مدیریت Emulator ها
    • محل ذخیره Emulator ها
    • تعیین ورژن اندروید Emulator
    • تخصیص حافظه رم به Emulator
    • تهیه و استفاده از SnapShot
    • تعیین رزولوشن Emulator
    • ایجاد ارتباط بین چند Emulator
  5. ایجاد پروژه
    • ایجاد پروژه جدید
    • تعیین فرم اصلی برنامه
    • تعیین ورژن Android
    • خاصیت کنترل ها
    • فرم های برنامه
    • بررسی کنترل ها در Android
    • نحوه اجرای برنامه در Emulator
    • معرفی گوشی واقعی بعنوان Emulator
    • تنظیمات گوشی جهت معرفی بعنوان Emulator
    • نحوه خطایابی پروژه
    • حالت های Debug و Release
    • ساخت apk برنامه
  6. نحوه کار و چرخه حیات پروژه
    • بررسی اجزا سازنده یک پروژه
    • بررسی Resource ها
    • بررسی روند اجرای برنامه
    • نحوه اضافه کردن کنترل ها
    • بررسی و تعیین خواص کنترل ها
    • بررسی منابع Strings
    • پیدا کردن و تغییر خصوصیات کنترل ها در Activity
    • تغییر آیکن برنامه
    • بررسی Android Manifest
  7. طراحی View ها
    • طراحی رابط کاربری - UI
    • شرایط و قوانین طراحی
    • نحوه کار با پنجره Document OutLine
    • استفاده از Linear layout
    • استفاده از Linear Layout های تو در تو
    • ساخت ماکت برنامه
    • پیاده سازی ماکت ساخته شده
    • طراحی UI پیچیده
    • تغییر رنگ کنترل ها
  8. کار با کنترل ها
    • Layout ها
      • Linear Layout
      • Relative Layout
      • Table Layout
      • Grid View
      • Tab Layout
      • List View
    • Widget ها
      • Date Picker
      • Time Picker
      • Spinner
      • Auto Complete
      • Gallery
      • Web View
      • Radio Button
      • CheckBox
      • Image View
      • Edit Text
      • Rating Bar
      • SeekBar
      • Image Button
    • Menu ها
      • Popup Menu
      • Context Menu
  9. ActionBar ها
    • ساخت قالب ActionBar
    • ساخت گزینه ها
    • قرار دادن آیکن
    • تعیین رویداد هر Action
    • مدیریت رویداد کلیک Action ها
    • تغییر حالت Action ها در زمان اجرا
  10. ذخیره اطلاعات به شیوه محلی (بدون استفاده از بانک اطلاعاتی)
    • آشنایی با Json
    • ساخت قالب ذخیره اطلاعات
    • ساخت کلاس های مورد نیاز
    • ثبت اطلاعات به صورت Json
    • اضافه کردن قابلیت کش کردن اطلاعات به برنامه
    • پیاده سازی لیست نمایش اطلاعات
    • پیاده سازی فرم ثبت اطلاعات
    • پیاده سازی فرم ویرایش اطلاعات
    • نمایش پیغام های مناسب در عملیات مختلف
  11. مدریت بانک اطلاعاتی در سرور راه دور
    • آشنایی با WebService
    • ساخت یک پروژه WebApplication جهت میزبانی سرویس
    • ساخت وب سرویس و ساخت متد های افزودن ، ویرایش ، حذف ، واکشی اطلاعات
    • فراخوانی وب سرویس در پروژه
    • ساخت برنامه مدریت بانک اطلاعاتی توسط سرور راه دور
    • چک کردن وصل بودن گوشی به اینترنت
    • نمایش ProgressBar تا لود اطلاعات
    •  
    • اضافه کردن قابلیت کش کردن اطلاعات به برنامه
    • پیاده سازی لیست نمایش اطلاعات
    • پیاده سازی فرم ثبت اطلاعات
    • پیاده سازی فرم ویرایش اطلاعات
    • نمایش پیغام های مناسب در عملیات مختلف
    •  
  12. بانک اطلاعاتی Sql Lite
    • آشنایی با Sql Lite
    • نحوه استفاده از SqlLite Studio
    • بررسی دستورات SqlLite
    • نحوه اجرای Query
    • ساخت بانک SqlLite در سی شارپ
    • نحوه افزودن ، ویرایش ، حذف با استفاده از SqlLite
    • ساخت یک نمونه برنامه جهت پیاده سازی موارد فوق
    • آشنایی با زبان Linq
    • Linq چیست ؟
    • Lamba Expressions چیست؟
    • Provider ها
    • اجرا دستورات Linq رو مجموعه ها
    • کوئری گرفتن از آرایه ها
    • کوئری گرفتن از لیست ها
    • دستورات Linq
    • All
    • Any
    • Contains
    • Count
    • First
    • FirstOrDefault
    • Last
    • LastOrDefault
    • Max
    • Min
    • OrderBy
    • OrderByDescending
    • Reverse
    • Select
    • SelectMany
    • Single
    • SingleOrDefault
    • Skip
    • Take
    • Where
    • Sum
    • برقرای Join در Linq
    • استفاده از دستور Let
  13. استفاده از Code First
    • ساخت کلاس ها مورد نیاز
    • بررسی صفت های پر کاربرد
    • ایجاد روابط بین جداول
    • استفاده از ORM Linq جهت برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتی
    • ساخت کلاس DBManager
    • ایجاد بانک اطلاعاتی با CodeFirst
  14. قابلیت مکان یابی خودکار
    • آشنایی با Location Manager
    • سرویس Location
    • تعیین سطح دسترسی مورد نیاز برنامه
    • تنظیم Emulator
    • نصب Api مورد نیاز
    • استفاده از LocationManager
    • کنترل تغییر موقعیت گوشی
    • استفاده از LocationListener
    • بدست آوردن موقعیت مکان های دیگر
    • کنترل وضعیت مشغول بودن برنامه نقشه
    • ذخیره وضعیت فعلی Activity
    • هدایت کاربر به نقشه
    • بررسی نصب بودن برنامه نقشه
  15. استفاده از دوربین
    • آشنایی با Intent ها
    • برقراری ارتباط با دوربین از طریق Intent
    • دسترسی برنامه جهت استفاده از دوربین
    • فعال کردن دوربین Emulator
    • سیستم تشخیص چهره
    • سیستم Auto Focus
    • تهیه عکس توسط دوربین و ذخیره تصویر
    • امکان انتخاب تصویر از گالری تصاویر
    • بررسی نصب بودن برنامه دوربین
    • تعیین سایز تصویر
    • ساخت Intent اختصاصی
  16. مباحث پیشرفته
    • پخش فایل صوتی
    • پخش ویدئو
    • ضبط صدا
    • فیلم برداری
    • کار با ویبره دستگاه
    • مکان یاب
    • تهیه عکس توسط دوربین
    • استفاده از وب سرویس ها
    • Notificaton ها
    • کار کردن با وب سرویس های ASMX
    • کار کردن با سرویس های WCF
    • کار کردن با Wifi
    • کار کردن با Bluetooth
    • ساخت برنامه RSS Reader
  17. پروژه عملی (ساخت برنامه دیوار)
  18. انتشار برنامه
    • انتشار برنامه
      • لینک دادن در سایت
      • از طریق ایمیل
      • بازار و سایت های فروش برنامه های موبایل
    • ساخت نسخه نهایی برنامه
    • غیرفعال کردن دیباگ
    • ساخت فایل AndroidManifest
    • تنظیمات AssemblyInfo
    • لینک کردن برنامه
    • تعیین ABI
    • ساخت امضای دیجیتال برنامه
    • ساخت KeyStor
    • ساخت apk نهایی

اهداف این آموزش

یادگیری زامارین ( xamarin )