به بوت کمپ توسعه بازی ما بپیوندید و اولین گام ها را برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بازی بردارید! این بوت کمپ از پنج ورکشاپ تشکیل شده است که به شما درک جامعی از توسعه بازی ارائه می دهد. در این ورکشاپها، شما با اصول توسعه بازی، ساخت بازی دو بعدی و سه بعدی با استفاده از موتور بازی سازی Unity، ساخت بازی چند نفره آنلاین همزمان (real-time) با استفاده از Photon و توسعه سمت سرور برای بازی ها آشنا خواهید شد.بوت کمپ با کلاس "مقدمه ای بر توسعه بازی" آغاز می شود که اصول توسعه بازی، از جمله پلتفرم های مختلف، موتورهای بازی سازی و زبان های برنامه نویسی را پوشش می دهد. سپس، دانشآموزان وارد پروژههای عملی میشوند، پروژه هایی از قبیل بازیهای دو بعدی و سه بعدی، ساخت بازیهای چندنفره همزمان با استفاده از پکیج Photon، و توسعه سمت سرور برای مدیریت اطلاعات یک بازی.
این یک فرصت عالی برای ارتباط با دیگر توسعه دهندگان مشتاق بازی هم خواهد بود. اگر به دنبال ارتقای مهارت های توسعه بازی خود به سطح بعدی هستید، این بوت کمپ بهترین راه برای شروع است!
1. ساخت یک بازی آنلاین همزمان (real-time):
Duration: 2 hours
در این جلسه با استفاده از فوتون (Photon Unity Networking) وارد دنیای هیجان انگیز توسعه بازی های چند نفره خواهیم شد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک بازی چندنفره کاملاً کاربردی ایجاد کنید، جایی که بازیکنان می توانند بصورت همزمان (real-time) از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و بازی کنند. ما موضوعاتی مانند اصول شبکه، همگام سازی اشیاء، مدیریت رخدادهای بازی و مدیریت مالکیت اشیائ بازی را پوشش خواهیم داد. در پایان این جلسه، درک کاملی از نحوه ایجاد یک بازی چند نفره و نحوه کار با موتور شبکه فوتون خواهید داشت. شما همچنین مهارت ایجاد بازی های چند نفره خود را خواهید داشت و مهارت های توسعه بازی خود را به سطح بعدی ارتقا می دهید.
2. درآمدزایی از طریق بازیسازی (monetization)
Duration: 2 hours
در این جلسه با روشهای درآمدزایی از طریق پرداخت درون برنامه ای کافه بازار و تبلیغات حین بازی آشنا شده و میتوانیم از بازی هایی که میسازیم کسب درامد کنیم. شما با نحوه اضافه کردن تبلیغات و همچنین تعریف کردن محصولات پرداخت درون برنامهای آشنا میشوید.
3. هوش مصنوعی در بازی
هوش مصنوعی را میتوان یکی از مهمترین عناصر یک بازی دانست. یکی از روشهایی که برای پیاده سازی NPC ها استفاده میشود State machine نام دارد.State machine به ما این امکان را میدهد تا وضعیت مختلف بازی را مدیریت کنیم و به تصمیمگیریهای منطقی مانند حرکت کاراکترها، انجام تغییرات در بازی و همچنین اعمال تاثیرات بر روی عملکرد بازی براساس وضعیت فعلی بازی بپردازیم.
4. Optimization
بهینهسازی یکی از مهمترین مسائلی است که در طراحی و توسعه بازیهای رایانهای مورد توجه قرار میگیرد. در واقع، بهینهسازی میتواند به شدت بر عملکرد و کارایی بازی تأثیرگذار باشد. به همین دلیل، در جلسه آموزش بازی سازی که در مورد بهینهسازی برگزار میشود، ما به بررسی چند موضوع خاص خواهیم پرداخت
بهینه سازی کدها: با استفاده از ابزار Profiler یونیتی، اسکریپت های بازی را بررسی میکنیم و توابع و دستوراتی که باعث افت فریم میشوند را بررسی میکنیم.
Garbage collection : با مفهوم garbage collection آشنا خواهید شد و همچنین متوجه خواهید شد که چه اشتباهاتی در برنامه نویسی ممکن است در روند garbage collection مشکل ایجاد کند وبازی را با کندی مواجه کند
بهینه سازی حجم بازی: یکی از مهمترین ملاکها برای کاربران، حجم بازی است. در این مبحث تا جای ممکن سعی می کنیم عوامل زیاد بودن حجم پروژه های مختلف را پیدا کنیم و تا جای ممکن حجم را به قدری کاهش دهیم که به کیفیت بازی نیز لطمه وارد نشود
در پایان بوت کمپ، پایه ای قوی در توسعه بازی خواهید داشت ومسیر رشد برای ادامه یادگیری و ساخت بازی های خودتان به خوبی هموار خواهد شد.