آکادمی برنامه نویسان

لوگو
https://barnamenevisan.info/a/oj

اصول یادگیری برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته

  • یکشنبه 1 اسفند 1400
  • 1712 بازدید

اصول برنامه نویسی دست یابی به مفاهیم بنیادی برنامه نویسی کامپیوتر است اصول برنامه نویسی شناخت ساختار برنامه های کاربردی، شناخت انواع داده ها می باشد

اصول یادگیری برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته

اصول برنامه نویسی شامل دستیابی به مفاهیم بنیادی برنامه نویسی کامپیوتر برای انواع زبان های برنامه نویسی و شناخت ساختار برنامه های کاربردی، شناخت انواع داده ها، و ساختارهای اطلاعاتی و غیره می باشد . شرکت در یک دوره آموزشی برنامه نویسی در یک آموزشگاه معتبر می تواند به افراد کمک کند علاوه بر فراگیری اصول برنامه نویسی، افراد را برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی آماده کند و دیدی کلی در مورد دانش برنامه نویسی به آن ها می دهد.

برنامه نویسی چیست

به مجموعه دستورالعمل هایی که با جزییات کامل نوشته و آزمایش و پشتیبانی میشود برنامه نویسی می گویند. این دستورالعمل ها مفهوم آن چه را که ما می خواهیم اجرا شود برای کامپیوتر ترجمه و قابل فهم می کند و به عبارتی این کدها دستورات ما را برای سیستمها مفهوم می کند زبان برنامه نویسی را می توان زبان ارتباطی بین برنامه نویس و سیستم دانست. کار برنامه نویس نیز هم همین است با استفاده از اصول برنامه نویسی ساختارهای منطقی و طراحی شده ای برای سیستم می نویسد. فناوری های جدید و پیشرفته به کمک برنامه نویسان آمده تا آنها را در راستای نوآوری های خلاقانه و خلق نرم افزار های کاربردی یاری رساند. این که یک برنامه نویس بتواند این ساختارهای منطقی را خلق نماید بسته به نوع فراگیری دانش برنامه نویس اش خواهد بود. برنامه نویسی یک مهارت نوین در دنیای امروزی است که کسب این مهارت درهای پیشرفت و دانش و اقتصاد را برای هر فردی باز می کند یک فرد به هر دلیلی قدم در راه برنامه نویسی می گذارد اگر اصول برنامه نویسی را دقیق آموزش ببینید محکوم به موفقیت است.

برنامه نویس شوید

دوره های مختلفی برای افراد متعدد چه مهندسین نرم افزار و چه علاقه مندان به یادگیری برنامه نویسی از سایر رشته ها است. سوال اینجاست چگونه برنامه نویس شویم؟ پاسخ خیلی راحت است هر چند باید راه نه چندان آسانی را پشت سر بگذارید خیلی راحت برای شروع کار یک زبان برنامه نویسی انتخاب نمایید و شروع به فراگیری نمایید. اغلب دوره هایی که برای هر زبان برنامه نویسی برگزار می شود به صورت مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است پس می توانید بدون این که هیچ زمینه علمی خاصی موازی با برنامه نویسی داشته باشید در این دوره ها شرکت نمایید. برای برنامه نویس شدن راه طولانی در پیش خواهید داشت پس در انتخاب آموزشگاه مورد نظر و یا شیوه آموزشی خود دقت نمایید تقریبا هیچ فردی نتوانسته به راحتی و از صفر بدون بهره مندی از وجود یک استاد، برنامه نویس ماهر و حرفه ای شود. بنابراین حتی اگر با مفاهیم برنامه نویسی آشنا هستید باید بدانید برنامه نویسی اصولی دارد که به تنهایی فراگیری آن سخت خواهد بود و می تواند زمان و هزینه زیادی را بطلبد و در پایان باعث دلزدگی شما شود.

اصول یادگیری برنامه نویسی

برنامه نویس شدن یک ذهن تحلیلی و یا مدرک مرتبط دانشگاهی و یا یک رایانه قدرتمند (ضرورتا) نمی خواهد؛ زیرا با یادگیری اصول برنامه نویسی، ذهن شما خود به خود به یک ذهن تحلیلگر تبدیل می شود که در تمام زوایای زندگی می توانید از آن بهره ببرید شما به نوعی سرمایه گذاری روی خودتان محسوب می شود. اصول برنامه نویسی را در هیچ دانشگاهی شاید به شما آموزش ندهند اما قطعا در یک دوره مبتدی تا پیشرفته برنامه نویسی در یک آموزشگاه معتبر با این اصول آشنا خواهید شد. اصول برنامه نویسی علمی و عملی و کاربردی است و تنها مفاهیم اولیه؛ تئوری می باشد. یادگیری این اصول و فهم آن به شما کمک می کند هر زبان برنامه نویسی را به راحتی بیاموزید و به راحتی زمینه ساز ورود شما به بازار کار خواهد شد. ایده های مختلف به ذهنتان هجوم می آورد و با کمی تلاش می توانید به سوی موفقیت گام بردارید. برنامه نویس شدن فرد نابغه ای نمی خواهد بلکه نیاز به تمرین و ممارست حین آموزش می طلبد. با فراگیری اصول برنامه نویسی دنیای فناوری را بهتر درک می کنید.

اصول برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته

اصول برنامه نویسی با آموزش مفاهیم شروع می شود و با شناخت مفاهیم بنیادی برنامه نویسی کامپیوتر ادامه پیدا می کند این مفاهیم در هر زبان برنامه نویسی متفاوت است و آشنایی با ابزارهای واقعی و قدرتمند و به روز و نحوه استفاده از آن شما را یک پله بالاتر برده و زمینه ساز شناخت ساختار برنامه های کاربردی می شود، در همان مرحله ابتدایی شما با متغیرها، توابع، کلاس ها، اتریبیوت ها و  انواع داده ها آشنا می شوید و در ادامه راه ساختارهای اطلاعاتی به کمک شما می آید تا نحوه استفاده از هر داده را بیاموزید و در پایان ساختارهای منطقی می تواند به شما در استفاده از داده ها و به کار گیری آنها به بهترین نحو کمک کند. افراد هر چند هیچ اطلاعی از مباحث فنی و اصول برنامه نویسی نداشته باشند این اصول به زبانی ساده برای مبتدیان عرضه می شود و فهم آنها و یادگیری دقیق آن می تواند شروع برنامه نویسی را برایتان شیرین تر نماید در ادامه راه و همیشه این اصول به شما کمک خواهد کرد تا به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید. شناخت تاریخچه ی برنامه نویسی و آشنایی با تفاوت های برنامه نویسی مختلف و سبک های متفاوت برنامه نویسی نیز در این راه کمک کننده و کاربردی خواهد بود.

آموزشگاه برنامه نویسان

دغدغه سیستم آموزشی؛ همسو شدن افراد علاقه مند با دانش روز دنیا و تربیت افرادی ماهر در زمینه برنامه نویسی است. یکی از آموزشگاه های معتبر که برگزار کننده دوره های مختلف برنامه نویسی است و با اعطای مدرک معتبر و بهره مندی از اساتیدی مجرب و ماهر که (خود در زمینه های مختلف برنامه نویسی کار کرده اند) دوره های برنامه نویسی تضمین شده ای برگزار می کند و دانش پژوهان را به گونه ای تربیت می کند که علاوه بر فراگیری مهارتهای فنی؛ مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشند. این مجموعه برای هر زبان برنامه نویسی دوره مبتدی تا پیشرفته برگزار می نماید و دانش پژوهان در این دوره ها با زبان‌های برنامه نویسی مختلف و سبک های گوناگون برنامه نویسی و مسائلی چون حل مساله و الگوریتم، فلوچارت، برنامه نویسی شی گرا و غیره آشنا می شوند. شرکت در دوره های برنامه نویسی این آموزشگاه علاوه بر این که بر دانش تئوری فرد می افزاید دانش فنی او را ارتقا می دهد بیشتر دانش پژوهان این آموزشگاه بعد از پایان دوره به راحتی وارد بازار کار شده و در عرصه برنامه نویسی و فریلنسری به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند.

مشاور پروژه های برنامه نویسی و بازاریابی الکترونیکی

آیا نیاز به یک مشاور حرفه ای و مجرب در پروژه های برنامه نویسی و یا پروژه های بازاریابی الکترونیکی خود دارید ؟

مهندس ایمان مدائنی مدرس بین المللی و رسمی مایکروسافت، مدیر و موسس انجمن برنامه نویسان و آموزشگاه برنامه نویسان ، دارای مدارک رسمی Microsoft Certified Trainer - MCT و MCSD و MCP و MCSE و MCSA از مایکروسافت، مشاور چندین سازمان و ارگان دولتی و شرکت های خصوصی، می تواند در این مسیر شما را همراهی نماید.

آخرین مقالات

مشاهده همه